Istra se ponovo predstavila na ovogodišnjem Merano Wine Festivalu koji se ovog ponedjeljka završio u bajkovitom južnotirolskom gradu Meranu. Radi se o jednom od najekskluzivnijih događaja posvećenom vinskoj industriji i kulinarskim izvrsnostima u ovom dijelu Europe, jedan od najposjećenijih od strane međunarodnih buyera, opinion lidera, medija i posjetitelja, uglavnom iz sjeverne Europe.

Glamurozna palača Kurhaus u centru Merana ugostila je 27. izdanje vinskog festivala koje je trajalo pet dana (od 9. do 13. studenog), a svoje proizvode prezentiralo je oko 200 majstora okusa, 15-ak okrunjenih chefova, preko 500 najboljih vinarija Italije i svijeta u sklopu kojih uz velike klasike Toscane, Veneta i Piemontea, velik broj i južnotirolskih vrhunskih vina, premda je fokus ovog izdanja bio na vinima rosè, a predstavljeno je i 116 proizvođača Bio-vina.

Uz navedeno, u subotu se održao zanimljiv okrugli stol na temu utjecaja klimatskih promjena na budućnost vina, novim mogućnostima proizvodnje te očekivanjima potrošača, a raspravljalo se o tome što bi trebalo poduzeti na vrijeme u pogledu globalnog zatopljenja koje će do 2050. najviše utjecati na budućnost vinarstva. Među ugledim govornicima bili su: Stevie Kim – direktorica međunarodnog tima sajma Vinitaly, zatim Oscar Farinetti – osnivač međunarodnog lanca Eataly, Luca Gardini – najbolji sommelier svijeta i poznat po nadimku ‘wine killer’, Luciano Ferraro – glavni urednik Corriere della Sera, Joe Bastianich – vinar, poduzetnik, TV celebrity i sin Lidije Bastianich, Georg Kaser – meranski klimatolog i drugi.

U dva udarna termina, subotu i nedjelju, proglašen je ‘sold out’ tako da je bilo gotovo nemoguće kupiti ulaznicu, sve su sale bile prepune posjetiteljima uz priličnu gužvu i unutar Kurhausa i unutar Gourmet arene gdje su se prezentirali najbolji talijanski kulinarski proizvodi, craft pivovare i destilati. Novost ovogodišnjeg festivala bila je ‘Spirits Experience Area’ posvećena destilatima, likerima i gorkim napitcima koja se nalazila na gracijoznoj Promenade, nedaleko palače Kurhaus, gdje su se izmjenjivale degustacije i tematski seminari s ciljem širenja umijeća tzv. ‘Mixology’, tj. miješanja vrhunskih koktela.

Festival je pohodilo više od 10.000 posjetitelja, bez obzira na to što je osnovna jednodnevna ulaznica koštala od 95 do 100 eura, a za ‘first class ticket’ trebalo je izdvojiti od 120 do 130 eura, dok je petodnevna (za ranije prijave) koštala od 180 do 200 eura. Naravno, radi se o ograničenom broju posjetitelja, jer su organizatori morali limitirati broj kako bi manifestacija bila održiva te ostala na visokoj razini.

Tako je Istra, koja je uspostavila važno partnerstvo s agencijom Gourmet’s International – koja organizira Festival, i njenim osnivačem Helmuthom Köcherom, unutar povijesnog izdanja Kurhausa, gdje se održavaju najvažniji događaji Festivala, imala izuzetnu priliku predstavIti regiju putem svojih dvanaest vinarija. Turistička zajednica Istarske županije, uz potporu Hrvatske turističke zajednice, zakupila je dio sale Czerny (ime arhitekta koji je projektirao zgradu Kurhausa 1874.), odnosno oko 50 četvornih metara izložbenog prostora gdje su bili smješteni istarski proizvođači, pored kojeg su se nalazile i brojne vinske kuće iz poznate francuske regije Champagne, te Njemačke i Austrije.

Prezentacija se odvijala pod geslom „Istra, odmor s pogledom“ s naglaskom na glavne turističke proizvode: Istria Gourmet – Gastronomija s pogledom; Istria Culture – Povijest s pogledom, koje u zadnje vrijeme prati kampanju Turističke zajednice Istarske županije po najvažnijim međunarodnim sajmovima i prezentacijama. Samo sudjelovanje na Festivalu u Meranu spada u dio aktivnosti TZ istarske županije koje se usmjeravaju za razvoj realnog sektora, odnosno njegove promocije na međunarodnim tržištima, čime se neposredno promovira i sam teritorij.

Sva tri dana koliko je Istra bila prisutna na Festivalu zabilježene su velike gužve od strane ciljane gourmet publike, operatera iz sektora, buyera i ljubitelja, koji su imali priliku upoznati se sa vinskom ponudom Istre i samim proizvođačima koji su izravno prezentirali svoje proizvode i najbolje mogli opisati njihove karakteristike. Uz vinarije, u posebnom dijelu bio je smješten i info desk sa promotivnim materijalom TZIŽ koji je distribuiran svim zainteresiranim.

Inače, Merano Wine Festival je – među prvima u Europi – manifestacija koja od samog osnutka, 1992. godine, promovira te stavlja fokus isključivo na odabranu kvalitetu proizvoda. To nije isključivo događaj koji se održava u elegantnom i elitnom okruženju, već je postao stručni forum, osmišljen na način da omogući razmjenu iskustava među proizvođačima, opinion leaderima, stručnjacima i potrošačima. Tijekom godina postao je referentna točka enogastronomske izvrsnosti, pa su vidljivost i svjetski ugled Merano Wine Festivala jedinstveni.

Biti na tako uglednom eventu za Istru predstavljalo je posebu važnost te su upravo to razlozi zbog čega se TZ Istarske županije odlučila prisustvovati na tako značajnom međunarodnom izlogu, kako bi nastavljala ulagati u svoj imidž te stekla još veći vizibilitet priznate vinske i gourmet destinacije, a samim time i ojačala brend Istre.

Sudionici Merano Wine Festivala uz TZ Istarske županije (poredani abecednim redom) bili su:

  1. ARMAN FRANC, Vižinada

  2. ARMAN MARIJAN, Vižinada

  3. CAPO, Brtonigla

  4. CATTUNAR, Nova Vas, Brtonigla

  5. DAMJANIĆ VINA, Poreč

  6. DEGRASSI, Savudrija

  7. GERŽINIĆ, Vižinada

  8. IPŠA, Oprtalj

  9. MEDEA, Vodnjan

  10. ROXANICH, Nova Vas, Poreč

  11. VERALDA, Brtonigla

  12. ZIGANTE VINA, Grožnjan